Habeler, haber
DOLAR
/
EURO
/
ALTIN
/
BİST
/
Parçalı Bulutlu
İstanbul: Parçalı Bulutlu
12°
  • NAMAZ
    VAKİTLERİ
  • HAVA DURUMU
  • ÜYELİK GİRİŞİ

Yeniden İnsan Olmak – Virginia Satir

Yeniden İnsan Olmak – Virginia Satir
Eklenme : 24 Şubat 2013 18:28    Güncelleme : 25 Eylül 2014 22:16    Okunma : 1083

Yeniden İnsan Olmak – Virginia Satir

Aile Yapısının Başyapıtı

Yazar: Virginia Satir
Tercüme: Selim Yeniçeri
Yayın evi: Beyaz Yayınları

Kitaptan..

Her bir fark yaratabiliriz; her birimize ihtiyaç var. Fark yaratmaya özgüvenimizi arttırmakla başlarız. Bu kitabın her birimizi doğru bir insan olmak yönünde hareket etmeye teşvik edeceğinden ve güç vereceğinden fazlasıyla umutluyum. Olumlu deneyimlerimiz ve çevremizde tanık oldğumuz olumlu davranışları modellememiz birbirimizi anlamak, kendimize ve birbirimize bakmak, çoçuklarımızın kendi bütünlüklerini ve güçlerini inşa edebilecekleri sağlam temeller vermek konusunda yaratıcı yollar bulmamıza yardımcı olacaktır.

Virginia Satir

Kitap hakkında yorumlar:

June Y.Scwartz: Virigina Satir yazıları bence evde yapılmış ekmeğe benziyor; iyi kabarnmış sağlıklı ve besleyici. Çok şey vaat ediyor, kolay sindiriliyor, ve insanı doyuruyor.

Dr. Salvador Minuchin: Aile tarapisi konusunda kimse Virginia Satirîn eline su dökemez.

Virginia Satir’dan Aile Terapisi

Aile sistem yaklaşımından etkilenenVirginia Satir, yaklaşımında, aileyi; ebeveyn-ler, kardeşler ve diğer aile üyelerinden oluşan bir sistem olarak değerlendirir (Bitter, 1988;Cheung ve Chan, 2002). Ancak sistemyaklaşımından farklı olarak, Satir, üyelerinsistemdeki rolleri üzerinde ağırlıklı olarak durmuştur. Örneğin, ebeveynlerin aile liderleriolarak yeni gelen üyeleri aile sistemine dahiletme rolleri üzerinde durmaktadır (Bitter,1988).Sistem yaklaşımının yanı sıra VirginiaSatir, kuramını oluştururken varoluşçuluk (existentialism; Cheung, 1997), humanizm(humanism; Haber, 2002; Innes, 2002; Lee,2002b) ve gelişim modelinden etkilenmektedir (growth model; Cheung ve Chan, 2002).Cheung (1997), Virginia Satir AileTerapisinde aile üyelerinin kendi seçimleriniyapabilecekleri inancında varoluşçuluğun izlerini grdüğünü dile getirmektedir.Bunun yanı sıra Maslow ve Rogers gibiinsanoğlunun z güvenini, bireyselgüçlülüğünü, motivasyonunu ve gerçekliğiynetmesini sağlamak için uğraşması,Satir aile terapisinin hümanistik kuramdanetkilenmesinin somut gstergesidir (Satir,Banmen, Gerber ve Gamori, 1991).Satir’in sunduğu modelde hümanistik vevaroluşçu akımın etkisi, ‘şimdi ve burada’odaklı olmasında ve bireyin kendi seçiminiyapabileceği varsayımından hareket etmesindegrülebilir (Cheung, 1997). Ayrıca, Satir,insanların hislerini ortaya koyup farklılıklarınıaçıkça belirtmelerini nemsediği, insanlarıilişkilerde aynı ve eş değerde kabul ettiği veolayları neden-sonuç ilişkisiyle değil de birçok değişkenin etkisini gz nünde bulundurarak değerlendirdiği için gelişim modelini de benimser (Satir ve ark., 1991).Bu blümde; ailede z güven, aile içiiletişim, aile dengesi, aile içi duygusalyaşantılar, ailede problemin odaklandığıkişi ile ailenin işlevselliğinden oluşanSatir aile terapisinin kuramsal kavramlarıaçıklanacaktır. Ardından terapistin rolü,ailenin değerlendirilmesi, terapi amacı ileilişki kurma, ailenin yeniden yapılandırılması(aile haritası, aile yaşam kronolojisi veetkilenme tekerleğini içermektedir), parçaların partisi, metaforlar ve heykelleştirme gibiSatir’in kullandığı terapi teknikleri gözden geçirilecektir

Terapistin Rolü

Satir yaklaşımında terapist, aileye çareya da kaynak olabilecek ve gücü sınırsızolmayan insan olarak tanımlanmaktadır.Terapistin aileden avantajı; aileyi dışardan gözleyebilmesi ve ailede güç yarışının içindeolmamasıdır. Terapist, aile üyelerinin farkınavarmadıklarını fark edebilir ve amaçlar doğrultusunda ailenin iyileşmeye olaninancını yükseltir ve destekler (Satir ve ark.,1991).Satir, ailelerle çalışırken, içten bir teraptik ilişkinin yanı sıra insanları sorunlarınayakınmadan çözüm üretmeye ynlendirmeyeve her aile üyesinin kendine güvenini veiyi niyetlerini desteklemeye özen gsterir.Davranış değişimi için anahtar koşulların ilgive kabullenme olduğunu ifade eder (Nicholsve Schwartz, 2001). Bu bağlamda, kabullenicive güvenli bir ortam yaratarak, değişimsürecini ailenin başlatmasını hedef alır (Sayles, 2002). Bu süreçte terapistin kendiniaktif bir biçimde ortaya koyduğu, amaçynelimli bir yaklaşım izlenmektedir (Innes,2002). Örneğin, “ailede sorunun odaklandığıkişinin” tedavi edilmesi gerekçesiyle öne çıkan diğer aile bireylerinin terapiyi saboteettiği durumlarda terapistin uyanık olmasıSatir’e (1964) göre nemlidir.Satir, modelinde bireyin benliği ileiletişiminin önemli olduğunu vurgular;ancak terapist ve danışan arasında kurulaniletişimin daha da önemli olduğunu belirtir.Bu doğrultuda terapist, iletişim açısındanaileye model olmalıdır Amaç, aileye doğruiletişim örneği vermek değil, doğru iletişiminasıl elde edeceklerini onlara öğretmektir

 



Bu habere hiç yorum yapılmamış. ilk yorum yapan sen ol !
  • SİYASET
  • GÜNCEL
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • DÜNYA
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

GÜNÜN HABERLERİ

YAZARLAR

baslik