Habeler, haber
DOLAR
/
EURO
/
ALTIN
/
BİST
/
Güneşli
İstanbul: Güneşli
  • NAMAZ
    VAKİTLERİ
  • HAVA DURUMU
  • ÜYELİK GİRİŞİ

Üniversite Katkı Payları/ Harçları Kalkıyor 2012-2013

Üniversite Katkı Payları/ Harçları Kalkıyor 2012-2013
Eklenme : 22 Temmuz 2012 1:13    Güncelleme : 15 Mart 2016 13:56    Okunma : 4097

a aa

Üniversite Harçları Kalkıyor mu?, Üniversite Harçları Kalkıyor YÖK ve Başbakanın Açıklaması, Üniversite Harçları Kalktı mı? Üniversite Harç Paraları, Ücretleri 2012-2013 Ne Kadar? Üniversite Harçları Ne Zaman Kalkacak?

Üniversitelilerin sık sık protesto ettiği harç sorunu tümüyle ortadan kalkıyor. Talimatı bizzat Başbakan verdi. İlgili kurumlar da üniversite harcını kaldırmak için çalışmaya başladı. Öğrencilerin sık sık eylem yapmalarına neden olan “katkı payı” yani üniversite harçları kaldırılıyor. Konu AKP’nin son MYK’sında başbakan tarafından gündeme getirildi. 2 yıllık yüksek okullardan doktoraya kadar 4 milyon üniversite öğrencisinden alınan harçların kaldırılması talimatını verdi.

Konuyla ilgili YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya da bir açıklama yaptı. Daha önce kendilerinin de benzer talepte bulunduklarını belirtti. Çetinsaya harçların kaldırılmasından memnuniyet duyacaklarını belirtti.

Milli Eğitim Bakanlığı da Erdoğan’ın talimatının ardından bir çalışma başlattı. Yasal düzenlemenin önümüzdeki günlerde bakanlar kuruluna gelmesi ve imzaya açılması bekleniyor. Bu şekilde parasız üniversitenin 2012-2013 yeni öğretim yılına yetiştirilmesi planlanıyor.

Kaldırılması düşünülen öğrenci katkı payının en düşüğü 71 TL ile AOF öğrencilerinden alınıyor. Yüksekokullar öğrencilerden 227 TL, Edebiyat ve İletişim öğrencilerinden 284 TL, Hukuk ve İşletme öğrencilerinden 313 TL, Diş Hekimliği ve Eczacılık öğrencilerinden 494 TL, Tıp öğrencilerinden yıllık 591 TL yıllık katkı payı alınıyor. 2. öğretim için ödenen harçlarsa 1000 TL’den başlayıp 4268 TL’ye kadar çıkıyor.




SENDE YORUM YAP !
Bu Habere 11 Yorum Yapılmıştır.
  • filiz macit diyor ki ;
    18 Ağustos 2012 13:16

    ALLAH BAŞBAKANIMIZDAN RAZI OLSUN.İNŞALLAH BU SENE BU UYGULAMA DEVREYE GİRER.YAPTIKLARI GÜZEL HİZMETLERLE BU ÜLKENİN GÖRÜP GÖREBİLECEĞİ EN İYİ
    HÜKÜMET AK PARTİ HÜKÜMETİ.ALLAH HEPSİNDEN RAZI OLSUN.SİZİ SEVİYORUM…

  • KÜBRA diyor ki ;
    21 Ağustos 2012 18:19

    Ne demek o ya 2. öğretim neden artış gösteriyo onlar okumasınlar mı?!!!!! Bu ne böyle zıvanadan çıkma durumu resmen araba özel mülk falan mı alıyoruz anlamadım da!!!!

  • Trabzonlu diyor ki ;
    22 Ağustos 2012 11:38

    Peki Bu karar alındıysa ortada neden bir şey yok ???

  • admin diyor ki ;
    22 Ağustos 2012 16:59

    Haberi okumadan mı yorum yazıuyosunuz anlamıyorum ki.. talimat verilmiş çalışmalar devam ediyormuş. Bu sezona yetişir diye kesin bir durum yok. Daha imzaya gidicek onaylancak fln uzun iş. Umarız yetişir ama sonuç olarak olumlu bir çalışma..

  • sibel diyor ki ;
    22 Ağustos 2012 17:12

    arkadaşlar harçlar kalktıysa neden hala isteniyor.anlamadım.ortada bir şey yok.

  • sibel diyor ki ;
    22 Ağustos 2012 17:14

    bu kadar zormu harçlar alınmasın talimatı vermek.

  • KÜBRA diyor ki ;
    25 Ağustos 2012 2:57

    1. öğretim kalkar da 2. öğretim sabit hele hele 1000 ila 4000 arasında artırma yapılırsa bu kaos ortamı demektir!! 2. öğretimler ayaklanırlar haklı olarak YOK böyle bi sağlıksızca düşünce sistemi!!!!!

  • gizem diyor ki ;
    27 Ağustos 2012 14:10

    istedilerinde 1 günde yasa çıkarıyorlar kaç gündür bu kadar insan birkaç imza için bekletiliyor.yazık!

  • emre diyor ki ;
    30 Ağustos 2012 12:07

    arkadaşlar harçlar kalkmadı sadece katkı payları kalktı 50-100 lira düşecek yani tamamını kaldırmadılar haberiniz olsun;=)

  • fatma diyor ki ;
    10 Eylül 2012 14:52

    bülent arınç çok bir şeymiş gibi ekranlarda harçlar kalktı diye bas bas bağırıyor ama kaldırdıkları tek şey katkı payları.açıköğretim öğrencisi olarak 250 tl harç ödüyorum bunun 45 tl si katkı payı.yani ödeyeceğim rakam 45 tl düşüyor.yatıracağım rakamsa 205 tl.hani harçlar kalkmıştı.siz milletimi kandırıyorsunuz.ne harcından bahsediyorsunuz.aman çok yüklenmeyelim bülent bey ağlar yine.

  • barış diyor ki ;
    12 Eylül 2012 13:02

    arkadaslar harç kalktı muhabbetıne sakın inanmayın çunku harc kalktı dedıler katkı payı cıkardılar sadece 250 tlden 45 tl almıyolar aöf ogrencısıyım yaptıkları ayıp bseyyyy

  • SİYASET
  • GÜNCEL
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • DÜNYA
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

GÜNÜN HABERLERİ

YAZARLAR

baslik